آوریل 24, 2024

ادغام دو غول صنعت ارتباطات کابلی ایالات متحده آمریکا

comcast_warner

www.competitionlaw.ir

کامکست (Comcast)، بزرگترین اپراتور خدمات ارتباطی کابلی ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه، دستیابی به توافق نهایی برای خرید ۴۵ میلیارد دلاری شرکت تام وارنر کیبل (Time Warner Cable)، رقیب اصلی خود را رسما اعلام کرد.

یکی شدن این دو غول صنعت ارتباطات آمریکا که در زمینه های تلویزیون، اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت فعال اند، گروهی تجاری با گردش مالی بیش از ۸۶ میلیارد دلار را به وجود خواهد آورد.

با این حال ادغام تایم وارنر با کامکست، ممکن است واکنش نهادهای دولتی ضد انحصار در ایالات متحده امریکا را در پی داشته باشد که وظیفه نظارت بر رقابتی بودن بازار را بر عهده دارند.

کامکست در حال حاضر با ۲۲ میلیون مشترک اینترنتی، قدرت برتر بازار ارائه دهندگان خدمات ارتباطی کابلی در آمریکاست. در صورت انجام روند ادغام تایم وارنر با ۱۲ میلیون مشترک، بخش اعظم بازار به انحصار این گروه جدید در خواهد آمد و جایی برای شرکت های کوچکتر نظیر کوکس و چارتر با چهار و نیم و چهار میلیون مشترک باقی نخواهد ماند.

کامکست از سال ۲۰۱۳ و در پی خرید ۱۷ میلیارد دلاری گروه سینمایی – تلویزیونی ان بی سی، به عنوان یکی از قدرتمندترین بازیگران بازار رسانه آمریکا شناخته می شود.

کامکست برای این ادغام بزرگ که احتمالا روند اجرایی شدن آن تا پایان سال جاری میلادی به طول می انجامد، هر سهم شرکت تایم وارنر را به مبلغ ۱۵۸ دلار و هشتاد و دو سنت خریداری می کند.

منبع:

euronews ، ۱۳/۰۲/۲۰۱۴

https://per.euronews.com/2014/02/13/us-pay-tv-megadeal-as-comcast-moves-to-take-over-of-time-warner-cable